top of page
Ontwerpen op een Tablet

Abonnementsvoorwaarden 2024

Dit zijn de abonnementsvoorwaarden van Simply Legal Consultancy (hierna: de “Abonnementsvoorwaarden”), ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer 90668065, vertegenwoordigd door Chiara de Jong, oprichter en jurist bij Simply Legal Consultancy.

1. Definities en toepasselijkheid 

 

1.1.  In de Abonnementsvoorwaarden wordt onder de “Klant” verstaan de wederpartij en/of klant die met Simply Legal Consultancy (hierna: “SLC”) een overeenkomst heeft gesloten. SLC en Klant zullen hierna gezamenlijk worden aangeduid als “Partijen”.

 

1.2. De Abonnementsvoorwaarden, alsmede de Algemene Voorwaarden van SLC, maken onlosmakelijk onderdeel uit van de overeenkomst (hierna: de “Overeenkomst”) tussen Klant SLC omtrent het abonnement (hierna: het “Abonnement"). In geval van strijdigheid tussen de bepalingen uit de Overeenkomst en de bepalingen uit de Abonnementsvoorwaarden of Algemene Voorwaarden prevaleren de bepalingen uit de Overeenkomst boven de Abonnementsvoorwaarden. In geval van strijdigheid tussen de bepalingen uit de Abonnementsvoorwaarden en bepalingen uit de Algemene Voorwaarden prevaleren de Abonnementsvoorwaarden.

 

1.3. De toepasselijkheid van door de Klant gebruikte algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk door SLC van de hand gewezen.

​​​

​

2. Looptijd en beëindiging van de Overeenkomst

​

2.1. De Overeenkomst tussen Partijen wordt ongeacht de abonnementssoort aangegaan voor een termijn van minimaal drie (3) maanden (hierna: de “Termijn”). Binnen de Termijn kan de Overeenkomst niet tussentijds worden beëindigd.

 

2.2. Na afloop van de Termijn wordt de Overeenkomst automatisch verlengd en wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Overeenkomst is opgezegd vóór einde van de Termijn, met inachtneming van de opzegtermijn van één (1) maand. De Overeenkomst kan na afloop van de Termijn door beide Partijen tussentijds worden opgezegd, met inachtneming van de opzegtermijn van één (1) maand.

 

2.3. SLC is altijd gerechtigd tot tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst, ook binnen de Termijn, indien de Klant zijn/haar betalingsverplichtingen en/of andere verplichtingen uit de Overeenkomst niet (deugdelijk) nakomt.

​​​​

​

3. Inbegrepen diensten en overige diensten

​

3.1. Tenzij anders bepaald in Overeenkomst, zijn bij het Lite-abonnement (hierna: “Lite”) de volgende diensten inbegrepen:

  • Kort Sparren overeenkomstig artikel 3.3 van de Abonnementsvoorwaarden; en

  • Quick Scan overeenkomstig artikel 3.4 van de Abonnementsvoorwaarden.

 

3.2. Tenzij anders bepaald in Overeenkomst, zijn bij het Business-abonnement (hierna: “Business”) de volgende diensten inbegrepen:

  • Kort Sparren overeenkomstig artikel 3.4 van de Abonnementsvoorwaarden;

  • Quick Scan contracten overeenkomstig artikel 3.5 van de Abonnementsvoorwaarden; en

  • Inbegrepen Uren, zoals omschreven in artikel 3.6 van de Abonnementsvoorwaarden

​

3.3. Tenzij anders bepaald in Overeenkomst, zijn bij het Premium-abonnement (hierna: “Premium”) de volgende diensten inbegrepen:

  • Kort Sparren overeenkomstig artikel 3.4 van de Abonnementsvoorwaarden;

  • Quick Scan contracten overeenkomstig artikel 3.5 van de Abonnementsvoorwaarden;

  • Inbegrepen Uren, zoals omschreven in artikel 3.6 van de Abonnementsvoorwaarden;

  • Jaarlijkse update van bestaande algemene voorwaarden.

 

3.4. Onder “Kort Sparren” wordt in de Abonnementsvoorwaarden verstaan een kort (telefonisch) overleg en/of gesprek van vijf (5) tot tien (10) minuten per keer, en in totaal maximaal twee (2) uur per maand, waarin de Klant SLC om advies vraagt, voor welk advies SLC niet in het dossier, wetten en/of andere bronnen hoeft te kijken. Partijen kunnen desgewenst in goed onderling overleg afwijkende afspraken maken betreffende de verdeling van de tijd dan wel het medium dat hiervoor wordt gebruikt.

 

3.5. Onder “Quick Scan” wordt in de Abonnementsvoorwaarden verstaan het in hoofdlijnen doorlezen van een contract dat de Klant ter ondertekening van zijn/haar wederpartij heeft ontvangen, van maximaal 100 pagina’s per maand, en het geven van een (tekenen)advies met korte toelichting van eventuele risico’s  door SLC. Het tekenadvies houdt in dat SLC aangeeft of het juridisch gezien wel of niet verstandig is om het contract te ondertekenen.

 

3.6. Onder “Inbegrepen Uren” wordt in de Abonnementsvoorwaarden verstaan het aantal uren dat is inbegrepen in het Abonnement, welke niet door SLC worden gefactureerd op basis van haar uurtarief. De Klant beschikt elke maand over hetzelfde aantal Inbegrepen Uren. Indien deze zijn verbruikt, wordt er voor overige, niet inbegrepen werkzaamheden een verlaagd uurtarief gehanteerd, zoals vastgelegd in de Overeenkomst (hierna: het “Verlaagd Uurtarief”).

 

3.7. Indien de Klant gedurende een maand geen gebruik maakt van de Inbegrepen Uren of deze niet volledig verbruikt, vervallen de Inbegrepen Uren na afloop van de betreffende maand en beschikt de Klant enkel over de Inbegrepen Uren van de daaropvolgende maand. Het "opsparen" van Inbegrepen Uren door de Klant is daarmee niet mogelijk.

​​​

​

4. Tarieven

​

4.1. Het vaste tarief dat maandelijks voor het betreffende abonnement verschuldigd is (hierna: “Abonnementsprijs”) wordt, samen met het Verlaagd Uurtarief na afloop van iedere maand waarin de betreffende werkzaamheden zijn verricht, gefactureerd aan de Klant. De betalingstermijn voor de factuur is veertien (14) dagen.

 

4.2. Zowel de Abonnementsprijs als het Verlaagd Uurtarief (hierna gezamenlijk te noemen: de “Tarieven”) dat voor de niet inbegrepen diensten in rekening wordt gebracht,  kunnen elk jaar worden verhoogd. In het geval dat de verhoging van de Tarieven plaatsvindt gedurende de Termijn, dan zal SLC pas na afloop van de Termijn de verhoogde Tarieven in rekening brengen aan de Klant. In alle overige gevallen wordt de wijziging meteen doorgevoerd.

​​​

​

5. Afwezigheid van de Jurist

​

5.1. Indien de toegewezen jurist (hierna: de “Jurist”) gedurende een langere periode van meer dan twee (2) weken gepland afwezig is in verband met vakantie of andere reden, brengt de Jurist de Klant op de hoogte. Indien nodig voor de voortgang van de juridische zaken van de Klant,  draagt de Jurist in het verlengde van de voorgaande volzin ervoor zorg dat er een geschikte vervanger is die voor de Jurist kan invallen. Indien de Jurist geen vervanger heeft kunnen vinden, stelt de Jurist de Klant zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte en zal met de Klant in goed onderling overleg bepalen hoe te handelen.

 

5.2. In het geval dat de Jurist onverwachts afwezig is, waaronder maar niet beperkt tot ziekte of andere onvoorziene omstandigheden, dan stelt de Jurist de Klant zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte, indien dit gevolgen heeft voor de voortgang van de juridische zaken van de Klant en/of het niet kunnen waarnemen van (bel)afspraken door de Jurist met de Klant.

 

5.3. Onder “afwezig” wordt uitdrukkelijk niet verstaan het niet onmiddellijk reageren op e-mails of opnemen van oproepen. De Jurist zal zo snel mogelijk, en in ieder geval binnen twee (21) werkdagen, reageren op mails, oproepen en/of andere contactverzoeken van de Klant. 

​​​

​

6. Overige bepalingen

​

6.1. Deze Abonnementsvoorwaarden zijn opgesteld in februari 2024 en worden regelmatig bijgewerkt. De laatste wijziging van de Abonnementsvoorwaarden heeft plaatsgevonden in augustus 2024. Indien de Abonnementsvoorwaarden zodanig wijzigen dat dit gevolgen heeft voor (de uitvoering en strekking van) de Overeenkomst tussen Partijen, zal SLC de Klant zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen. Indien SLC nalaat de Klant op de hoogte te brengen van eventuele wijzigingen die gevolgen hebben voor (de uitvoering en strekking van) de Overeenkomst tussen Partijen, dan blijft deze versie van de Algemene Voorwaarden gelden en kan SLC geen beroep doen op de aangebrachte wijzigingen.

 

6.2. Partijen verklaren dat zij beiden volledig bevoegd zijn om de Overeenkomst aan te gaan.

 

6.3. Partijen kunnen de verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst, de Abonnementsvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden enkel met voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere Partij overdragen aan een derde.

 

6.4. Indien één of meer afzonderlijke bepalingen in de Overeenkomst, de Abonnementsvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden ongeldig blijken te zijn, dan tast dit niet de geldigheid van overige bepalingen van de Overeenkomst, de Abonnementsvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen de desbetreffende bepaling(en) vervangen door een of meer nieuwe bepalingen, waarvan de strekking zoveel mogelijk overeenkomt met de oorspronkelijke bepaling(en).

 

6.5. De Overeenkomst, de Abonnementsvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden worden beheerst door Nederlands recht. Alle geschillen die (zullen) ontstaan tussen Partijen, voortvloeiende uit of in verband met (de uitvoering van en/of het bestaan van) de Overeenkomst, de Abonnementsvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Gelderland.

​​​

​

bottom of page